Το δρόμο για απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα και την αντικατάστασή τους με νέους «φθηνά αμειβόμενους» ανοίγει προεδρικό διάταγμα, που δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες λεωφορείων των ΚΤΕΛ να απολύουν αναιτιολόγητα εργαζόμενους.
Συγκεκριμένα με προεδρικό διάταγμα που υπεγράφη στις 13 Αυγούστου δίνεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες και στους μετόχους των ΚΤΕΛ να απολύουν οδηγούς χωρίς καμία απολύτως αιτιολογία, Ήδη, η πρώτη απόλυση, όπως καταγγέλλει η ΓΣΕΕ, έγινε μερικές μέρες μετά την υπογραφή του Διατάγματος και αφορά 55χρονο οδηγό των ΚΤΕΛ Καλαμάτας.
Το θέμα λαμβάνει διαστάσεις, καθώς η κυβέρνηση επιχείρησε πρόσφατα να τροποποιήσει το σχετικό νόμο με διάταξη στον 4199/13, που δεν ψηφίστηκε από τη Βουλή.
Έτσι, έφερε το θέμα «διά της πλαγίας οδού», ανοίγοντας το ζήτημα των αναιτιολόγητων απολύσεων μέσω της τροποποίησης του κανονισμού Προσωπικού που ισχύει για τα ΚΤΕΛ, τα οποία έχουν καθεστώς πολυμετοχικής εταιρείας ιδιωτικού δικαίου.
Η ΓΣΕΕ καταγγέλλει την απαράδεκτη κυβερνητική απόφαση να εκδοθεί εν κρυπτώ μέσα στον Αύγουστο Προεδρικό Διάταγμα με το οποίο στην ουσία απελευθερώνονται οι απολύσεις στα ΚΤΕΛ όλης της χώρας.
Επισημαίνει ότι «οι φόβοι των εργαζόμενων ότι το συγκεκριμένο διάταγμα θα οδηγήσει σε απολύσεις παλαιών εργαζόμενων με στόχο την πρόσληψη νέων φθηνών υπαλλήλων επιβεβαιώθηκαν με την κοινοποίηση της πρώτης απόλυσης σε 55χρονο οδηγό των ΚΤΕΛ Καλαμάτας».
Προκαλεί αγανάκτηση το γεγονός ότι η κυβέρνηση συνεχίζει την τακτική στήριξης των εργοδοτών και μάλιστα ενός κλάδου μεγαλοεργοδοτών, οι οποίοι εκτελούν μονοπωλιακά τις δημόσιες υπεραστικές συγκοινωνίες.
Συνάμα, αναφέρει η ΓΣΕΕ, « είναι αδιανόητο η εμπειρία και η ικανότητα ενός οδηγού, η οποία σχετίζεται άμεσα με τη γενικότερη οδική ασφάλεια, να απαξιώνεται με στόχο να γεμίσουν κάποιοι με περισσότερα χρήματα τις τσέπες τους».
Πηγή: Ελευθεροτυπία
Συγκεκριμένα με προεδρικό διάταγμα που υπεγράφη στις 13 Αυγούστου δίνεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες και στους μετόχους των ΚΤΕΛ να απολύουν οδηγούς χωρίς καμία απολύτως αιτιολογία, Ήδη, η πρώτη απόλυση, όπως καταγγέλλει η ΓΣΕΕ, έγινε μερικές μέρες μετά την υπογραφή του Διατάγματος και αφορά 55χρονο οδηγό των ΚΤΕΛ Καλαμάτας.
Το θέμα λαμβάνει διαστάσεις, καθώς η κυβέρνηση επιχείρησε πρόσφατα να τροποποιήσει το σχετικό νόμο με διάταξη στον 4199/13, που δεν ψηφίστηκε από τη Βουλή.
Έτσι, έφερε το θέμα «διά της πλαγίας οδού», ανοίγοντας το ζήτημα των αναιτιολόγητων απολύσεων μέσω της τροποποίησης του κανονισμού Προσωπικού που ισχύει για τα ΚΤΕΛ, τα οποία έχουν καθεστώς πολυμετοχικής εταιρείας ιδιωτικού δικαίου.
Η ΓΣΕΕ καταγγέλλει την απαράδεκτη κυβερνητική απόφαση να εκδοθεί εν κρυπτώ μέσα στον Αύγουστο Προεδρικό Διάταγμα με το οποίο στην ουσία απελευθερώνονται οι απολύσεις στα ΚΤΕΛ όλης της χώρας.
Επισημαίνει ότι «οι φόβοι των εργαζόμενων ότι το συγκεκριμένο διάταγμα θα οδηγήσει σε απολύσεις παλαιών εργαζόμενων με στόχο την πρόσληψη νέων φθηνών υπαλλήλων επιβεβαιώθηκαν με την κοινοποίηση της πρώτης απόλυσης σε 55χρονο οδηγό των ΚΤΕΛ Καλαμάτας».
Προκαλεί αγανάκτηση το γεγονός ότι η κυβέρνηση συνεχίζει την τακτική στήριξης των εργοδοτών και μάλιστα ενός κλάδου μεγαλοεργοδοτών, οι οποίοι εκτελούν μονοπωλιακά τις δημόσιες υπεραστικές συγκοινωνίες.
Συνάμα, αναφέρει η ΓΣΕΕ, « είναι αδιανόητο η εμπειρία και η ικανότητα ενός οδηγού, η οποία σχετίζεται άμεσα με τη γενικότερη οδική ασφάλεια, να απαξιώνεται με στόχο να γεμίσουν κάποιοι με περισσότερα χρήματα τις τσέπες τους».
Πηγή: Ελευθεροτυπία